W wielu popularnych sieciach handlowych kasy samoobsługowe zadomowiły się na dobre. Klienci Biedronki, Lidla czy Żabki od ładnych kilku lat korzystają z tych urządzeń. Takiej możliwości nie mają kupujący w sieci Aldi, która konsekwentnie stawia na tradycyjną obsługę.
— Aktualnie nie posiadamy takich kas — powiedziała w rozmowie z Business Insider Polska Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR w Aldi. — Dziś stawiamy przede wszystkim na profesjonalną i bezpośrednią obsługę klienta oraz podnoszenie jej standardów — dodała.
Przedstawicielka Aldi zdradziła, że sieć pracuje „nad innym rozwiązaniem, które zapewni klientom najwyższy komfort zakupów i pozwoli na optymalizację procesu kasowego".
Netto stawia na kasy hybrydowe
Na wprowadzenie kas „hybrydowych" zdecydowała się sieć Netto. — W Netto stale poszerzamy funkcjonalność naszych sklepów, aby poprawiać wygodę i doświadczenia zakupowe naszych klientów. Wśród tych działań jest wdrażanie kas samoobsługowych, które znajdują się już w blisko 190 sklepach, co stanowi blisko 30 proc. naszych obiektów na terenie całego kraju — przekazała w rozmowie z Business Insider Polska Patrycja Kamińska, PR Manager sieci Netto.
– W Netto od początku wdrażania kas samoobsługowych stosowane są kasy hybrydowe, co oznacza, że pracownik obsługujący tradycyjną kasę sprawuje również pieczę nad działaniem kas samoobsługowych – dodaje Kamińska, podkreślając, że „znacznie skraca to czas obsługi klientów w strefie samoobsługowej".
Przedstawicielka Netto zapowiada wprowadzenie kas samoobsługowych do kolejnych sklepów.
Czytaj też:
Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy liderCzytaj też:
Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?